English - Under Construction
βιογραφικόδραστηριότηταετυμοπερίεργαγνωστά έργαεργογραφίαάρθρα/μελέτεςοπτικοακουστικό υλικό
επιφυλλίδαεπικαιρότηταλεξιλόγιοεπικοινωνία
| Share
  
 

:: Ομιλία του κ. Γιώργου Μπαμπινιώτη στην Κύπρο

   
   Με μεγάλο ενδιαφέρον παρακολούθησαν οι παρευρισκόμενοι την ομιλία του καθηγητή Γιώργου Μπαμπινιώτη. Στην εκδήλωση, εκτός από τον Υπουργό Παιδείας, τον Πρόεδρο και τον αναπληρωτή Πρόεδρο του ΔΗΣΥ, παρέστησαν και εκπρόσωποι από όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα

Να επιστρέψουν τα παιδιά στο σχολείο, το οποίο δεν θα είναι κοντόφθαλμο, απωθητικό και τρομοκρατικό και θα μπορεί να τους προσφέρει πολιτισμό και παιδεία.

Αυτό τόνισε ο Γεώργιος Μπαμπινιώτης -πρώην Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών, τέως Πρόεδρος του Συμβουλίου στον Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία- σε ομιλία του, σε εκδήλωση με τίτλο «Το Σχολείο του 21ου αιώνα», που διοργάνωσε ο Δημοκρατικός Συναγερμός στα πλαίσια του προσυνεδριακού διαλόγου κάτω από το γενικό τίτλο «Κύπρος 2020 - Ανάπτυξη και Αλληλεγγύη».

Στην εκδήλωση, που είχε τη μορφή ανοικτής συζήτησης, κύριος ομιλητής ήταν ο Γεώργιος Μπαμπινιώτης, ενώ ακολούθησαν παρεμβάσεις από την κυρία Μαίρη Κουτσελίνη, καθηγήτρια Παιδαγωγικής του Πανεπιστημίου Κύπρου και την κυρία Ρένα Χόπλαρου, εκπαιδευτικό - ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, και συζήτηση με τη συμμετοχή του ακροατηρίου.

Την εκδήλωση χαιρέτισαν ο Πρόεδρος του Δημοκρατικού Συναγερμού Νίκος Αναστασιάδης, ο Υπουργός Παιδείας Ανδρέας Δημητρίου και ο Αντιπρόεδρος και Επίτροπος Παιδείας του ΔΗΣΥ Νίκος Τορναρίτης.

Σωστά αναλυτικά προγράμματα

Ο κ. Μπαμπινιώτης, αναφερόμενος στο τι, κατά τη γνώμη του, πρέπει να γίνει, για να μπορέσει ο μαθητής να παίρνει τη γνώση που χρειάζεται και όχι να καταφεύγει στην παγαλία και την παραπαιδεία που έχει καταντήσει πληγή και μάστιγα, είπε ότι «οι μαθητές στη σχολική τους ζωή περνούν 10 χιλιάδες ώρες μέσα στις σχολικές αίθουσες και λόγω έλλειψης σωστής οργάνωσης και ιεράρχησης χρόνου, είναι πολλά παιδιά που έχουν πρόβλημα λειτουργικού αναλφαβητισμού».

«Βλέπουμε παιδιά, τα οποία φτάνουν μέχρι και το λύκειο και έχουν πρόβλημα να γράψουν, να διαβάσουν και να εκφραστούν», είπε ο κ. Μπαμπινιώτης, για να προσθέσει ότι «αυτό είναι φανερό από τα αποτελέσματα των εξετάσεων, όπου μεγάλη αποτυχία σημειώνεται ιδιαίτερα στα Νέα Ελληνικά και την Έκθεση, εκεί όπου ο μαθητής καλείται να εκφράσει τη σκέψη του και να αναλύσει ένα κείμενο».

Ο κ. Μπαμπινιώτης, αναφερόμενος και στο θέμα των αναλυτικών προγραμμάτων, είπε ότι «ο καθένας θέλει να προσθέσει στο πρόγραμμα του σχολείου το μάθημα το οποίο εκπροσωπεί, με αποτέλεσμα να μένει στην άκρη η πολιτιστική παιδεία που πρέπει να αποκτήσει τα παιδί, για να μπορεί να δημιουργήσει προσωπικότητα».

Η βιβλιοθήκη είναι τιμωρία

«Πού είναι το μάθημα για το Θέατρο, τι αξία έχει το μάθημα της Μουσικής και πότε τα παιδιά πάνε σε ένα μουσείο για να μάθουν;», διερωτήθηκε ο κ. Μπαμπινιώτης.

«Εδώ και η βιβλιοθήκη για τα παιδιά είναι τιμωρία, ενώ στο εξωτερικό η βιβλιοθήκη είναι ένας χώρος που τον επισκέπτονται συχνά και μάλιστα πολλές φορές κάνουν και το μάθημά τους εκεί», πρόσθεσε.

Για εμένα αυτό που έχει σημασία, είναι να λύσουμε τα προβλήματα που υπάρχουν, για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε παραπέρα στη γνώση που προσφέρουμε, η οποία να μην είναι μονοκόμματη και ασύνδετη με το περιβάλλον, αλλά να μπορεί να καλλιεργήσει και να ξυπνήσει τη διάθεση και την αγάπη του μαθητή για το σχολείο», είπε τέλος ο κ. Μπαμπινιώτης.

Παιδεία της γνώσης

Στις παρεμβάσεις τους, τόσο η κυρία Μαίρη Κουτσελίνη όσο και η κυρία Χόπλαρου, αναφέρθηκαν αναλυτικά στην ανάγκη αλλαγών στα προγράμματα, την ανάγκη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και στην ανάγκη εισαγωγής νέων μορφών διδασκαλίας, οι οποίες θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον των μαθητών, προσφέροντάς τους έτσι τη δυνατότητα να αποκτήσουν και την ανάλογη γνώση.

Από την πλευρά του, ο Υπουργός Παιδείας Αντρέας Δημητρίου, σε σύντομη ομιλία του, έκανε λόγο για την ανάγκη να αποκτήσουμε μια παιδεία της γνώσης, η οποία θα βοηθήσει τους μαθητές να αντιμετωπίσουν τόσο τις τεχνολογικές όσο και τις υπαρξιακές προκλήσεις της νέας εποχής.

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ Νίκος Αναστασιάδης, στη δική του σύντομη ομιλία, αναφέρθηκε στη σπουδαιότητα που έχει για το κόμμα του η παιδεία, και για το πόση σημασία έχει η επένδυση στους νέους.

«Κορυφαίο όραμά μας», είπε ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ, «είναι να έχουμε ένα σχολείο που να δίνει γνώσεις, για να έχει και ο τόπος μας νέους πολίτες με γνώσεις».

Τέρμα στις στείρες ιεραρχίες της ηλικίας

Από τη δική του πλευρά, ο Επίτροπος Παιδείας του ΔΗΣΥ, βουλευτής Νίκος Τορναρίτης, ανέφερε ότι «πρέπει να μπει ένα τέρμα στις στείρες ιεραρχίες της ηλικίας αναφορικά με την εξέλιξη των εκπαιδευτικών, και μόνο προσόν θα πρέπει να είναι η ικανότητα, το ταλέντο, η αξία».

«Ταυτόχρονα θα πρέπει να γίνει και αξιοποίηση των νέων επιστημονικών δεδομένων, με ταυτόχρονη αυτονόμηση της σχολικής μονάδας. Με το διαδίκτυο, οι δάσκαλοι και οι μαθητές πολλαπλασιάζουν τις δυνατότητές τους, με νέες αποτυπώσεις, με ήχο και εικόνα. Παράλληλα θα πρέπει να γίνει και μια τόνωση της κινητικότητας μαθητών και εκπαιδευτικών, με αξιοποίηση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων επικοινωνίας, δικτύωσης, ανταλλαγής επισκέψεων και εμπειριών. Οι νέοι μας πρέπει να είναι έτοιμοι για να ξανοιχθούν στον ενιαίο ευρωπαϊκό χώρο», πρόσθεσε ο κ. Τορναρίτης.
Δείτε το άρθρο στην εφημερίδα Σημερινή 



« επιστροφή

 

2009 - 2021 | | |  RSS |
 
Powered by Webiz